piątek, 28 lutego 2020

Żel do dezynfekcji rąk DIY

Żel do dezynfekcji rąk DIY żel antybakteryjny diy domowy
Hej!
Do napisania dzisiejszej notki zainspirował mnie koronawirus, a tak właściwie mój kolega, który wysyłał mi wczoraj zdjęcia pustych półek po wykupionych żelach antybakteryjnych. Dlatego postanowiłam dać Wam przepis na żel do dezynfekcji rąk, który bez problemu zrobimy w domu. A taki produkt przyda się zawsze: czy to w podróży, czy gdziekolwiek indziej.

Co będzie potrzebne?
-wódka (EDIT: lepszy będzie spirytus, wybaczcie, mój błąd z rozpędu)
-żel aloesowy
-olejki eteryczne (np. z drzewa herbacianego)
-witamina A+E (opcjonalnie)
Żel do dezynfekcji rąk DIY żel antybakteryjny diy domowy
W pojemniku mieszamy wódkę oraz żel aloesowy w proporcjach 1:1. Żel aloesowy można kupić bez problemu w aptece czy drogerii. Nie ma też przeszkód, by użyć żelu prosto z aloesu :)
Żel do dezynfekcji rąk DIY żel antybakteryjny diy domowy
Dodajemy olejki eteryczne. Najlepszy będzie olejek z drzewa herbacianego, ale sprawdzą się również: rozmarynowy, bergamotkowy, paczulowy czy goździkowy. Wystarczy kilka kropelek. Pamiętajcie, że musi to być czysty olejek eteryczny. Opcjonalnie można też dodać witaminę A+E. Wystarczy naciąć kapsułkę i wylać zawartość do naszego żelu. Żel do dezynfekcji rąk jest gotowy :) Przed użyciem należy mocno wstrząsnąć pojemnikiem.
Żel do dezynfekcji rąk DIY żel antybakteryjny diy domowy
Żel ten jest robiony na bazie alkoholu, więc bardzo mocno wysusza dłonie. Warto się również zaopatrzyć w dobry krem do rąk.
Dajcie znać, czy używacie tego typu żeli :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz