środa, 7 marca 2018

Filtry fotograficzne DIY

Hej!
Nie przepadam za przerabianiem zdjęć i od kilku lat nie mogę przekonać się do Photoshopa. Nie mam ani czasu, ani ochoty, by się w tym grzebać i na szczęście nie muszę :) Czasem dodam jakiś filtr, jednak zdecydowanie bardziej lubię bawić się podczas robienia zdjęć. Zabawa jest przednia, toteż postanowiłam pokazać, czym można eksperymentować. Takie filtry zrobicie szybko i tanio :)
Na początku musicie mi wybaczyć, że za modela służy mi... miś. Niestety, ale nie posiadam nikogo, kogo mogłaby poprosić o pozowanie :)
Kolorowe światło
Do tej zabawy będzie nam potrzebny metaliczny lub holograficzny papier oraz latarka lub słońce.
Musimy odbić światło i skierować wiązkę na modela.
Tak to się można bawić bez końca ;) Zdecydowanie lepsze efekty uzyskamy w ciemniejszych warunkach, ale moja latarka zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach, więc pomogłam sobie słońcem :)
A jeszcze inną opcją jest użycie disco lampki:

Tęcza na zdjęciu
Żeby uzyskać ten efekt, użyłam swojego holograficznego notesu. Odbiłam światło i skierowałam tęczę na modela.

Koronkowe filtry na obiektyw
Uwielbiam efekty uzyskane dzięki koronkom. Wystarczą dosłownie skrawki nałożone na obiektyw, a efekty są świetne. Ja koronki pozyskuję zwykle z ubrań z second handu kupionych za 1 zł. W tym wypadku nie ma wyrzutów sumienia, że coś się rozcina :)
Zacznijmy od szarej koronki:
Efekt czarnej koronki:
 I z białej:
To co prawda nie koronka, ale daje świetny efekt! :)

Powyższe zdjęcia to jedynie przykłady efektów, jakie możemy uzyskać. Zachęcam do zabawy i jeśli będziecie eksperymentować, to koniecznie się pochwalcie :)

4 komentarze:

  1. Świetny post ! Na pewno zainteresowałby mojego męża :)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie się bawisz zdjęciami i to mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  3. różowa siateczka zdecydowanie mój faworyt na filtr :)

    OdpowiedzUsuń