wtorek, 23 czerwca 2020

Mydełka DIY

Mydełka DIY
Hej!
Bardzo lubię robić mydełka. Chociaż może to za dużo powiedziane - lubię przerabiać mydło na mydło :D Można oczywiście kupić gotowe bazy albo zrobić mydło od podstaw. Mnie się nie chce, a druga sprawa to to, że nie mam miejsca w domu na takie eksperymenty. Robię więc swoje wersje mydełek z mydeł dostępnych w sklepach. Po co? A bo lubię się bawić, a poza tym tworzę zupełnie nowe wersje zapachowe i kolorystyczne :D

Co będzie potrzebne?
-mydło w kostce
-gorąca woda
-ulubiony olej
-olejki eteryczne
-barwniki spożywcze (opcjonalnie)
-suszone kwiaty, ziarna kawy itp (opcjonalnie)
Mydełka DIY
Ścieramy mydło na tarce. Ile? Tyle, ile nam potrzeba :D
Mydełka DIY
Wsypujemy do miseczki:
Mydełka DIY
Wlewamy trochę gorącej wody i mieszamy, aż mydło się rozpuści. Następnie dodajemy odrobinę oleju (u mnie jak widać wyżej jest to olej z orzeszków ziemnych) - dosłownie kilka kropli. Potem dodajemy olejek eteryczny oraz opcjonalnie barwnik spożywczy. Wszystko dokładnie mieszamy i przekładamy do foremek.
Mydełka DIY
Moje mydełka są puchate, bo wsadziłam masę do blendera, żeby to dobrze wymieszać. Pomysł głupi - lepiej wymieszać łyżeczką, wtedy mydło jest bardziej zbite. No, ale trudno, takim też można ręce myć :D
Mydełka DIY
Moje mydełka są różowe, ale zrobiłam kilka różnych wersji z różnymi olejkami eterycznymi. Olejki eteryczne mają różne właściwości i fajne zapachy, więc można stworzyć mydełka na różne skórne problemy. Chociaż podobno mydło jest złe, ale ja tam nie wiem, naukowcem niestety nie jestem.
Mydełka DIY
Można też zrobić np. mydełko peelingujące - tutaj przepis na wersję kawową.
Mydełka DIY
Tworzenie własnych mydełek z mydła to nie tylko fajna zabawa, ale także dobry pomysł na przerobienie mydła, którego zapach nam nie podszedł. No i to projektowanie nowych kształtów i zapachów :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz