piątek, 12 lipca 2019

Junk journal DIY

jak zrobić junk journal diy
Hej!
Ostatnio szukając inspiracji na ulubionym Pintereście, znalazłam coś takiego jak junk journal. Nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałam, ale bardzo mi się spodobał pomysł tworzenia dziennika z różnych "śmieci". W dobie less waste / zero waste idea jest fajna.
Słowo junk z angielskiego oznacza rupieć, złom, śmieć. Dlatego junk journal robi się z różnych materiałów - niepotrzebnego papieru (także zadrukowanego), gazet, ulotek, książek i innych materiałów. Tak naprawdę można go stworzyć ze wszystkiego. Liczy się wyobraźnia!
Junk journal może służyć jako:

  • planner
  • pamiętnik
  • dziennik artystyczny
  • notatnik
  • album na zdjęcia
  • książka kucharska
  • itp.

Taki junk journal to dodatkowo dobry pomysł na wyżycie się artystyczne i wykorzystanie materiałów, które z pozoru do niczego się nie nadają. Nie ma jednego przepisu na zrobienie takiego dziennika, ale ja pokażę Wam, jak zrobiłam swój.

Jak zrobić junk journal?

Co będzie potrzebne?
-okładka, np. ze starego kalendarza
-klej magiczny
-kartki papieru, gazety, ulotki itp.
-nożyk, nożyczki
-tasiemki, wstążki
-tkanina
-igła i nitka

Ja do zrobienia junk journal użyłam starego kalendarza. Można oczywiście nic już z nim nie robić, tylko użyć środka i tam sobie przyklejać, malować itd.
jak zrobić junk journal diy
Ja środek postanowiłam wyciąć za pomocą precyzyjnego nożyka.
jak zrobić junk journal diy
jak zrobić junk journal diy
Okładkę zrobiłam z tkaniny, którą pozyskałam ze spódnicy z lumpeksu. Przykleiłam ją klejem magicznym. Z drugiej strony nakleiłam ozdobny papier.
jak zrobić junk journal diy
Kiedy klej na okładce wysychał, zrobiłam kilka mini notesów z kartek papieru. Pocięłam kartki A4 na pół, potem poskładałam jeszcze na pół i zszyłam na środku. Notesiki mają kolorowe okładki, ale nie jest to konieczne.
jak zrobić junk journal diy
Użyłam też papieru pakowego (z zakupów w Pepco) i stron z książki.
jak zrobić junk journal diy
Kiedy okładka wyschła, jej środek posmarowałam klejem.
jak zrobić junk journal diy
I przykleiłam notesiki. Dobrze jest użyć trzymadełek, by kartki nie opadły.
jak zrobić junk journal diy
Junk journal prawie gotowy.
jak zrobić junk journal diy
 Ja jeszcze zapragnęłam ozdobić okładkę.
jak zrobić junk journal diy
Przykleiłam koronkę oraz drewniany kluczyk.
jak zrobić junk journal diy
Gotowe! Można działać :)
jak zrobić junk journal diy
 A to jeszcze kilka zdjęć ze środka:
jak zrobić junk journal diy
jak zrobić junk journal diy
Tutaj np. papier z serwetek:
jak zrobić junk journal diy
jak zrobić junk journal diy

Jak Wam się podoba pomysł junk journal? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz