niedziela, 3 listopada 2019

Ziołowa poduszka na dobry sen DIY

Ziołowa poduszka na dobry sen DIY
Hej!
O ziołowej poduszce marzyłam już dawno, ale na jakiś czas o tym zapomniałam. Wiecie, jak to jest - wir pracy, wir życia, problemy, smutki, radości. Ale w nowym numerze "Przepisu na zdrowie" (nr 11/2019) znalazłam pomysł właśnie na poduszkę ziołową. I przypomniało mi się, jak bardzo taką poduszkę chciałam mieć. Tego typu poduszki do tanich nie należą, ale na szczęście można zrobić własną :) Ja zrobiłam to po kosztach - użyłam materiału z sukienki z lumpeksu (1 zł), taniego suwaka oraz trochę nici. Nie wiem, czy koszt przekroczył 1 zł :D W oryginalnym przepisie w gazecie jest to poduszka z nawłoci oraz szyszek chmielu, natomiast ja zamiast chmielu dodałam lawendę.

Co będzie potrzebne?
- tkanina, suwak, nici, igły, nożyczki lub po prostu poszewka na poduszkę ze sklepu
- puch z nawłoci
- ususzone kwiaty lawendy

Oto i bukiet z puchu nawłociowego. Pełno tego u mnie na polanie.
Ziołowa poduszka na dobry sen DIY

Szyjemy poszewkę na poduszkę, najlepiej taką z suwakiem, by w razie czego wymienić zawartość i móc wyprać poszewkę. Nie jestem dobra w szyciu, a już tym bardziej w szyciowych tutorialach, ale wszelkie instrukcje wykonania poszewki można znaleźć w internecie. A w razie czego - po prostu można pójść do sklepu i kupić poszewkę. Ja swoją uszyłam, jak już wyżej wspomniałam, z materiału pozyskanego z sukienki. Bardzo mi się podobają te zielone kwiaty na czarnym tle. Według metki, materiał jest bawełniany.
Ziołowa poduszka na dobry sen DIY
Następnie wypychamy poszewkę puchem z nawłoci oraz lawendą. Nawłoć ma delikatny miodowy zapach, a jej puch jest miękki i przyjemny. Natomiast lawenda to wspaniała roślina, która swoim zapachem nie tylko ukołysze do snu, ale też uspokoi, ukoi skołatane nerwy, a także odstraszy owady. Pamiętajcie, by zioła były wysuszone! :) 
Ziołowa poduszka na dobry sen DIY
Taką poduszkę umieszczamy w łóżku. Można ją położyć na przykład pod poduszką, na której śpimy. Ja kładę ją gdzieś obok głowy, by czuć ten wspaniały zapach. To już oczywiście zależy od własnych preferencji :)
Bardzo przyjemnie mi się śpi z tą poduszką i zdecydowanie uwielbiam jej zapach :) Myślę, że jest to dobry pomysł, by się wesprzeć, gdy mamy problemy ze snem. Oczywiście jeśli problemy są duże, to koniecznie trzeba wybrać się do lekarza. A ziółkiem można się wspierać :)

Co myślicie o ziołowych poduszkach? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz