czwartek, 20 września 2018

Zamontuj Wymontuj Wyremontuj - Haftowana kurtka

Hej!
Dzisiaj kolejny post z cyklu Zamontuj Wymontuj Wyremontuj o rzeczach z lumpeksu. Tym razem bohaterką będzie zwykła, biała kurtka, którą kupiłam za 4,50 zł.
Kupiłam ją z jednego powodu - po prostu urzekło mnie to, że jest cała haftowana.
Nikt jej nie kupił zapewne z powodu licznych żółtych plam. Jak dobrze się przyjrzycie, to tutaj jedną z nich widać. Ale tak naprawdę było ich całe mnóstwo.
Mnie tego typu plamy nie przerażają :D Zerknęłam w lumpeksie na metkę i zobaczyłam, że kurtka jest z bawełny. A jak wiadomo, bawełnę bardzo łatwo można przefarbować. Barwników u mnie pod dostatkiem :D
No i wzięłam tę kurtkę, dotaszczyłam do domu i wrzuciłam do pralki. Uprałam, plamy nie zeszły, więc przyszedł czas na drugi krok. Akurat miałam dwie koszulki do pofarbowania na żółto, więc dorzuciłam też kurtkę. Wybrałam żółty barwnik firmy Argus. Najpierw rozpuściłam go we wrzątku, a potem wlałam do pralki. Nastawiłam program i odczekałam jakieś pół godziny. Potem dolałam ocet i wypłukałam w nim wszystko. Kurtka po farbowaniu prezentuje się następująco:
 Po plamach ani śladu :D
Jak Wam się podoba moja słoneczna kurtka? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz