niedziela, 2 grudnia 2018

Eko sprzątanie - zapowiedź

Hej!
Zapraszam Was na mini cykl postów dotyczących sprzątania. Myślę, że ten temat przed Bożym Narodzeniem jest jak najbardziej aktualny, ponieważ wiele osób robi gruntowne porządki. Pokażę Wam kilka sprawdzonych przepisów na domowe środki czystości, które są bezpieczne dla zdrowia, środowiska i portfela.
Tematem eko sprzątania zaczęłam się interesować stosunkowo niedawno. Miałam przede wszystkim dosyć chemicznych zapachów i tych kolorowych butelek upchniętych do szafek. Płyn do mycia łazienki, spray do kuchni, mleczko do zlewu, coś tam do kuchenki... No dobra, może nie miałam tego wszystkiego, ale oszaleć jednak można. Kolejna sprawa to podrażnienia skóry od chemii i od proszku do prania. Chemiczne środki czystości zawierają dużo nieciekawych substancji, np.:
- szkodliwe związki chloru, do tego robiące szkody w środowisku
- żrący wodorotlenek sodu
- syntetyczne zapachy i barwniki powodujące alergie
- rakotwórcze ftalany
Zmieniłam więc parę rzeczy i niemal nie mam już sklepowej chemii w domu. Nie jest też tak, że jestem radykalna, bo wszystko trzeba robić z głową :) Nie zamierzam też nikogo na nic namawiać, ale może kogoś zainspiruję i ktoś z przepisów skorzysta.
Zapraszam, mam nadzieję, że cykl się spodoba :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz