poniedziałek, 22 kwietnia 2024

Farby Derwent | Graphitint Paint Pan Set

Hej!
To pierwsza recenzja czegoś droższego na tym blogu. Konkretnie będzie o zestawie z firmy Derwent - Graphitint Paint Pan Set. Jest tu napisane, że to "tusze w kostkach", ale ja będę pisała o tym produkcie także "farbki" i "kostki". Jak sam producent zaznacza, to coś unikalnego - zmielony grafit w kostkach z wodorozpuszczalnym pigmentem. I ja się z tym jeszcze nie spotkałam. Co prawda żadna ze mnie profesjonalistka, maluję dla własnej przyjemności i tylko do szuflady, ale sprawia mi to tak wielką frajdę, że czasami skuszę się na coś zupełnie innego. Pisałam wiele razy już o tańszych produktach, ale tym razem farbki, o których będzie mowa, kosztują ok. 100 zł. Piszę, że około, bo ja je kupiłam za niecałe 80 zł, ale są droższe. Ja po prostu dorwałam swój zestaw w lombardzie. Polecam szukać rzeczy właśnie w lombardach, bo nówki sztuki można kupić duuuuużo taniej. W każdym razie - oto i opakowanie kostek Graphitint:
Kilka informacji z internetu na temat tego tuszu w kostkach:
  • Stonowane na sucho, eksplodują kolorem po rozmyciu. Formuła Graphitint to jeden z wielu unikatowych produktów firmy Derwent, nie mających odpowiednika u innych producentów. Kostki skrywają drobno zmielony grafit oraz wodorozpuszczalny pigment. Kiedy grafit z kolorowym pigmentem zetknie się z wodą - następuje eksplozja głębokiego koloru!
  • Kostki Graphitint pozwalają na tworzenie szkiców lub tworzyć nastrojowe wizje o niepowtarzalnej, intrygującej kolorystyce.
  • Kostki Derwent Graphitint zawierają unikalne połączenie drobno zmielonego grafitu z pigmentem rozpuszczalnym w wodzie. Kostki po zetknięciu z wodą ożywają, uwalniając przepiękne głębokie kolory ze znanym grafitowym poblaskiem. Drobinki grafitu osiadając na papierze tworzą spektakularne efekty!
  • Polecamy użycie Graphitint szczególnie na papierze cold pressed / fakturowanym i eksperymentowanie z granulacją.
  • Graphitint można łączyć z tradycyjnymi ołówkami, grafitami.
  • Zestaw zawiera 12 kostek Graphitint, poręczny pędzelek na wodę, gąbkę. Wewnętrzna część wieczka została przeznaczona na paletkę podzieloną na pięć obszarów - dla większej kontroli nad odcieniami. Kasetka ma rozmiar idealny, by zabrać ją ze sobą w plener.
  • Kolory w zestawie: Autumn Brown, Russet, Meadow, Green Grey, Slate Green, Ocean Blue, Steel Blue, Dark Indigo, Aubergine, Juniper, Port, Graphite Grey.
Kasetka:
Mega podoba mi się patent z tym pędzlem - można wlać wodę, zatkać koreczkiem i włożyć do kasetki, a potem sobie w plenerze otworzyć :) Wszystko się ładnie mieści. Poza tym jest gąbeczka, a i kolory można wygodnie mieszać. Kasetka jest co prawda plastikowa, ale porządna.
Kostki wyglądają dość niepozornie :)
Tutaj prezentuję kolory na kartce z bloku do akwareli (300g). Na górze mokre na suchym, niżej - mokre na mokrym. Wiem z opisu tego produktu, że można tych farb używać na sucho, ale nie skusiłam się. Właściwie wciąż uczę się ich używać, ale tak jak pisałam wyżej - żadna ze mnie profesjonalistka. Po prostu maluję i się tym cieszę :D
Napiszę na koniec, że tusze w kostkach Derwent mnie zachwyciły - przede wszystkim swoją kolorystyką. Dla mnie są idealne do moich krajobrazików. Fakt faktem, że uwielbiam żywe i wyraziste kolory. Aż się sama zdziwiłam, że podoba mi się taka stonowana kolorystyka :) Ale naprawdę - boska.
Wspaniale mi się nimi maluje. Jest to zdecydowanie inna jakość niż tanie farbki, o których wiele razy pisałam (chociaż te tanie są dla mnie wystarczające). Dla mnie super zestaw :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz