poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Back to school: Złoty segregator z przekładkami DIY

Hej!
Razem z Anielską Anielą jakiś czas temu postanowiłyśmy, że przygotujemy posty z cyklu Back To School. Ja co prawda do szkoły już szczęśliwie nie chodzę, ale co roku obkupuję się w sklepach, w których jest szkolna oferta. Po prostu za moich czasów (jak to brzmi... :D) nie było tylu fantastycznych rzeczy, ale trzeba było sobie jakoś radzić. No i chociaż prawie wszystko możemy teraz kupić, to jeśli drzemie w Was kreatywność, możecie stworzyć coś, czego nie mają inni. I tak przygotowałam tutorial na złoty segregator z przekładkami i zakładkami. Zapraszam do oglądania :)

Złoty segregator
Co będzie potrzebne?
-segregator
-złota farba w spreju
Jakiś czas temu wygrzebałam w domu rodzinnym stary segregator, który średnio mi się podobał. Przywiozłam go, ale nie miałam na niego pomysłu.
W końcu jednak zdecydowałam, że przemaluję go na złoto :) Początkowo chciałam to zrobić Złotolem, ale słabo to wyglądało, więc tego sposobu nie polecam. Z pomocą przyszedł złoty sprej. Segregator wygląda jak nowy:

Przekładki do segregatora
Co będzie potrzebne?
-mata stołowa z tworzywa (moja jest z Biedronki)
-dziurkacz
-linijka
-ołówek
-nożyczki
Skoro segregator już mamy, teraz czas na podkładki! Zaczynamy od podzielenia maty na 4 równe części:
Wycinamy:
Teraz wystarczy zrobić dziurki tak, by pasowały do segregatora (ja odrysowywałam od koszulki, żeby było równo :D):
I gotowe :D

Przekładka z kolorowymi karteczkami
Żeby było jeszcze fajniej, postanowiłam zrobić przekładkę z miejscem na karteczki memo. Po jakiejś gazecie z dodatkiem zostało mi kawałek tworzywa, z którego zrobiłam przekładkę, ale śmiało możecie zrobić ją z tej samej maty stołowej, co przekładki powyżej.
Co będzie potrzebne?
-kawałek twardego tworzywa lub maty stołowej
-kolorowe karteczki
-klej magiczny
-dziurkacz
-linijka
-ołówek
Zaczynamy od odmierzenia odpowiedniego rozmiaru i narysowaniu, gdzie będą dziurki:
Dziurkujemy:
I wycinamy odpowiedni rozmiar:
Następny krok to przyklejenie karteczek:
Przekładkę można też ozdobić wedle uznania:

Zakładki
Przydadzą się do zaznaczania ważniejszych stron czy notatek. Bardzo podobne zakładki już robiłam z guzików, ale tym razem postanowiłam się nie powtarzać i przygotowałam dwie różne wersje.
Co będzie potrzebne?
-spinacze biurowe
-wstążki
-kółka montażowe do biżuterii
-zawieszki
Odcinamy odpowiednią długość wstążki:
Nakładamy na spinacz:
I zawiązujemy:
Ot, cała filozofia :)
Jest też inna wersja z zawieszkami, jednak trzeba pamiętać, że te zakładki będą dość ciężkie (zwłaszcza przy ich dużej ilości). Za to bardzo fajnie wyglądają :)
Wystarczy do spinacza doczepić kółko montażowe, a na nim zamontować zawieszkę. I gotowe :)

Przekładka na zakładki
Żeby mieć miejsce na zakładki, przygotowałam kolejną przekładkę (już ostatnią :D).
Co będzie potrzebne?
-kawałek twardego tworzywa lub maty stołowej
-dziurkacz
-naklejki do ozdoby
Odcinamy odpowiedni kawałek i dziurkujemy:
Następnie możemy ją ozdobić różnymi naklejkami. Na koniec przypinamy zakładki:

A tak prezentuje się kompletny segregator:

Jak Wam się podoba? :)

8 komentarzy:

  1. Od razu milej korzysta się z segregatora, gdy jest taki kolorowy. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze zrobiłaś coś fajnego z niczego :D. Ja niestety też należę do tego pokolenia, które pisało w szaroburych zeszytach (a do tego wystanych w długich kolejkach). Moim sposobem na nudę było owijanie zeszytów i książek w resztki tapet. I już było przyjemniej brać je do ręki :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny sposób na ozdobienie segregatora wedle własnego uznania. Najbardziej mi się spodobał sposób na stworzenie przekładek z maty stołowej. Nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły i fajne wykonanie:-) Zakładki mi się podobają, proste i efektowne:-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Segregator to must have dla każdej ogarniętej dziewczyny,a twój wygląda bombowo ,świetny tutorial!

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem szczerze, że jestem pod wrażeniem:) Fajnie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super :) za gotowy w sklepie by człowiek zapłacił majątek :) a tu proszę :) rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń