niedziela, 27 maja 2018

Czym malować po tkaninie? | Pastele do tkanin, kredki świecowe, farby akrylowe

Cześć!
Dzisiaj chcę Wam zaprezentować 3 sposoby na malunki na tkaninach. Wystarczą do tego pastele do tkanin, kredki świecowe i farby akrylowe. W poście nie uwzględniłam markerów do tkanin, bo takowych nie posiadam. Za to pokazywałam Wam jak wykorzystać markery w poście o torebce i butach.

Pastele do tkanin Fabric Fun
Zacznijmy od pasteli do tkanin Fabric Fun. Są dość łatwo dostępne - bywają w Biedronce, bez problemu można je kupić w sklepach z artykułami biurowymi. Nie są też drogie - za zestaw 7 sztuk z koszulką/workiem do pomalowania można je nabyć za dyszkę.
Wystarczy chwycić wybrany kolor i namalować to, na co mamy ochotę. Ja namalowałam serducho:
Kiedy skończymy nasze dzieło, musimy jeszcze przeprasować obrazek. Ja zrobiłam to przez papier do pieczenia. Tak prezentuje się serce po przeprasowaniu:

Kredki świecowe
Sposób z kredkami świecowymi pokazywałam Wam już w tym poście, ale postanowiłam zrobić to jeszcze raz w tym zestawieniu.
Jeżeli chcemy uzyskać konkretny kształt obrazka, musimy wyciąć szablon. Następnie temperujemy kredkę (można to zrobić nad pojemniczkiem lub bezpośrednio nad tkaniną) i rozsypujemy kawałki kredki na materiale. Pamiętajcie, żeby nie zrobić zbyt grubej warstwy z kredek.
Następny krok to oczywiście przeprasowanie obrazka przez kartkę papieru. Mnie serce nie chciało wyjść (robiłam je kilka razy :D) i ostatecznie postanowiłam zrobić kolorową plamę:

Farba akrylowa
Na koniec pomysł ze zwykłą farbą akrylową. Standardowo wystarczy wybrać kolor i chwycić pędzelek.
Malujemy na tkaninie wybrany wzór:
Czekamy, aż farba wyschnie i przeprasowujemy przez kartkę.

Tu porównanie wszystkich 3 "farbek":

EDIT:
Markery do tkanin z Action
Więcej tutaj
Markery do tkanin z Action


Przedstawiłam Wam malunki na dżinsie, bo niestety nie miałam jasnego materiału. Ale na jaśniejszej tkaninie efekt będzie jeszcze lepszy :) Polecam się pobawić i poodmieniać swoje ubrania czy torebki :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz