sobota, 24 października 2020

Inspiracje na Halloween

Inspiracje na Halloween

Hej!

Nie da się ukryć, że Halloween trochę wzbudza w Polsce kontrowersje, a z drugiej strony zyskuje u nas popularność. Wbrew pozorom, Halloween nie wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, chociaż tam cieszy się wielką sławą. Jak można poczytać na Wikipedii, Halloween wzięło się prawdopodobnie ze święta Samhain. Świętowano koniec lata i zbiory, chociaż czas radości przeplatał się ze smutkiem, bo nadchodził czas mroku, chłodu i głodu. Wierzono, że dusze tych, którzy umarli w ostatnim roku, powracają na ziemię odpokutować. Palono więc ogniska i przebierano się upiornie, by odstraszyć złe duchy. 

Jest to święto o ciekawej genezie, a chyba najbardziej znanym symbolem Halloween jest Jack-o'-lantern, czyli latarnia zrobiona z wydrążonej dyni. Ja osobiście nie bardzo świętuję Halloween, bo po prostu jakoś nie jestem do tego przyzwyczajona. Ale za to lubię różne dekoracje związane z tym świętem i chyba to najbardziej mnie w tym cieszy. Mam trochę dekoracji ze sklepów (staram się za dużo nie kupować, wiadomo), mam też jakieś ozdóbki stworzone przez siebie. W internecie można znaleźć całe mnóstwo inspiracji związanych z Halloween, a ja postanowiłam pokazać, co tam mam ja :D 

Kolorowa czaszka. Niestety plastikowa. Jest z Dealz i chyba można ją dostać w tym roku:

Inspiracje na Halloween czaszka z Dealz
Dynia DIY. Bardzo łatwo ją zrobić, wystarczy kawałek materiału i jakieś wypełnienie. Robiłam ją mniej więcej jak cebule DIY, ale zamiast związywanej góry nakleiłam kawałek filcu i korek:
Inspiracje na Halloween dynia diy
Piankową dynię zawiesiłam sobie na świecących patykach:
Inspiracje na Halloween dynie z folii piankowej
Upiorne dynie znowu mi towarzyszą. Jak je zrobić pokazywałam tutaj:
Inspiracje na Halloween dynia z filcu
Brokatową trumienkę zrobiłam z trumienki po słodyczach :D
Inspiracje na Halloween trumna
Wianki bardzo lubię i mam na każdą okazję :D Tutaj może mało halloweenowy, ale jesienny jak najbardziej:
Inspiracje na Halloween jesienny wianek diy
A tutaj zwykła dynia z filcu:
Inspiracje na Halloween dynia z filcu
Nietoperz z Biedry siedzi sobie w koszyku na komodzie cały rok:
Inspiracje na Halloween nietoperz z biedronki
Małego też mam, on sobie wisi na tablicy:
Inspiracje na Halloween nietoperz z biedronki
A tutaj nietoperze lampki, kupiłam je w Pepco już dawno temu. Wiszą cały czas:
Inspiracje na Halloween lampki nietoperze z pepco
Taki lampion kupiłam za grosze w Lidlu rok temu. W zasadzie to świeczka, ale świeczkę już wypaliłam i zamieniłam na lampę:
Inspiracje na Halloween lampion z lidla
Nie mam pojęcia, skąd u mnie ta ceramiczna dynia :D Widziałam podobne w Stokrotce w tym roku:
Inspiracje na Halloween ceramiczna dynia
Spinki-ręce mam dwie i sobie je wieszam na świecących patykach:
Inspiracje na Halloween spinki-ręce
A nietoperze naklejki na ścianę dorwałam w Tedi:
Inspiracje na Halloween naklejki nietoperze z tedi
Uwielbiam świeczki różnego typu. Kupiłam sobie taką w lokalnym sklepie:
Inspiracje na Halloween
Dyniowe lampiony co roku pojawiają się w Pepco. Mam i ja, fajne są :D 
Inspiracje na Halloween dynia z pepco
Czarne myszki atakują dynię:
Inspiracje na Halloween
W tym roku w Tigerze kupiłam kubek w kształcie czaszki:
Inspiracje na Halloween kubek czaszka z tigera
Solniczka i pieprzniczka również są z Tigera, ale kupiłam je parę lat temu:
Inspiracje na Halloween solniczka i pieprzniczka czaszka z tigera
Cała ja. Brokat i czaszki. Takie cuś mam z Pepco, ale mam ją już jakiś czas:
Inspiracje na Halloween czaszka z pepco
A łapki szkieletora też są z Pepco, w tym roku też je widziałam:
Inspiracje na Halloween czaszka i szkielet z pepco
Ta filcowa podkładka skradła moje zgniłe serce. Można dostać w Dealz, dwie sztuki za piątkę:
Inspiracje na Halloween podkładka pajęczyna z dealz
W tym roku zakupiłam trumienkę w Tigerze i postanowiłam ją przemalować. Użyłam czarnej akrylowej farby oraz farby konfetti:
Inspiracje na Halloween trumna diy z tigera

A jeśli chodzi o inne pomysły, można sobie zrobić nietoperze buty. I to w tani i szybki sposób:
Inspiracje na Halloween nietoperze buty diy
Można również zamienić się w upiora dzięki domowej roboty masie charakteryzatorskiej:
Inspiracje na Halloween masa charakteryzatorska diy
W odmętach komputera wygrzebałam zdjęcie mojego dawnego pokoju z taką pajęczynką. Nie jest spektakularna, bo zrobiłam ją na początku mojej przygody z szydełkowaniem (no, dawno czyli). No idealna nie jest, ale podrzucam pomysł, że coś takiego można zrobić z włóczki. A pająka wycięłam z zeszytu od niemieckiego :D

Inspiracje na Halloween pajęczyna szydełkowa

Jak już jesteśmy przy odmętach i starociach, podrzucam też pomysły z mojego starego bloga.

Pająk:

Inspiracje na Halloween szydełkowy pająk

Podkładka:

Inspiracje na Halloween filcowa podkładka z kotem

Naszyjnik:

Inspiracje na Halloween naszyjnik diy

Gacek:

Inspiracje na Halloween szydełkowy nietoperz

I można pisać o tych pomysłach w nieskończoność :D 

Dajcie mi koniecznie znać, czy świętujecie Halloween? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz