piątek, 8 maja 2020

Syrop z pędów sosny DIY


 Syrop z pędów sosny DIY
Hej!
Syrop z pędów sosny to samo zdrowie. Pomoże na przeziębienie, katar, zapalenie gardła, kaszel, grypę i zapalenie oskrzeli. Do tego jest super łatwy w wykonaniu :) 

Co będzie potrzebne?
-pędy sosny
-cukier

Żeby zdobyć pędy sosny, należy się wybrać do lasu na przełomie kwietnia i maja. Nie ma to jak spokojny spacer w lesie :) Polecam zaopatrzyć się w rękawiczki, bo żywica poskleja Wam ręce, a potem ciężko to domyć. Można też włożyć jakieś robocze ubranie, ale to już jak kto woli. Ja tam nigdy się nie pobrudziłam :D Dobrze jest też zabezpieczyć się przed kleszczami, jest ich teraz mnóstwo. Można np. zrobić sprej przeciw kleszczom i komarom.
                                             Syrop z pędów sosny DIY                                                   
Czas na zbiór! Najlepiej wybierać dłuższe pędy, takie ok. 12 cm, są bardzo soczyste. Z jednej sosny zrywamy maksymalnie 5 pędów, nie więcej. Zrywamy te boczne, a nie główne. A w co zbierać pędy? Ja na ziołowe zbiory mam zwykłe papierowe torebki, super się do tego sprawdzają.
Syrop z pędów sosny DIY
No i zbieramy i zbieramy. Im więcej pędów, tym więcej trzeba będzie cukru. Ale syropku wtedy też wyjdzie więcej :)
Syrop z pędów sosny DIY
Jak już nazbieramy, to w domu kroimy pędy na mniejsze kawałki. Można je jeszcze pougniatać, wtedy szybciej puszczą sok. Trochę pędów wrzucamy do słoika, zasypujemy cukrem, potem znowu kładziemy pędy, cukier i tak dalej, aż wypełnimy słoik pod samą zakrętkę. Zakręcamy i stawiamy słoik w nasłonecznione miejsce. Codziennie nim potrząsamy i sprawdzamy, czy pędy są w cukrze - jeśli nie, trzeba go trochę dosypać, bo inaczej zamiast syropku będą spleśniałe bebły. Kiedy już cały cukier się rozpuści (to może trwać nawet 3 miesiące), filtrujemy i zlewamy syropek do słoika, a potem stosujemy według potrzeb. Zalecana jest 1 łyżeczka dziennie w przypadku choróbska.
Syrop z pędów sosny DIY
A co, jeśli syrop nie wyjdzie? Może się tak zdarzyć w przypadku mało nasłonecznionego domu/mieszkania. Ja tak miałam rok temu - syrop stał, stał i stał, trochę cukier się rozpuścił, ale nie do końca. W końcu po dłuższym czasie wrzuciłam to wszystko do słoika i zalałam wódką. Odstawiłam na 14 dni, potem przefiltrowałam i wyszła super nalewka :) Także tak też można, będzie równie lecznicza jak syropek :D
Syrop z pędów sosny DIY
Robicie syrop z pędów sosny? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz