środa, 11 marca 2020

Spray na kleszcze, komary i meszki DIY

Spray na kleszcze, komary i meszki DIY domowy
Hej!
Pewnie zastanawiacie się, dlaczego piszę o spreju na kleszcze i komary już w marcu. W połowie lutego zauważyłam duży wysyp kleszczy. Fakt, były przez całą zimę, ale od paru tygodni jest ich naprawdę sporo. Za chwilę pojawią się też komary i meszki.
Pomysł na sprej przyszedł mi do głowy już dawno temu. Po pierwsze dlatego, że w sklepach jeszcze nie było preparatów na kleszcze (zazwyczaj pojawiają się w okresie letnim), a po drugie jak dla mnie te sklepowe preparaty (w większości) są za drogie i śmierdzą tak, że płuca wyrywa. Oczywiście można też dostać preparaty naturalne, ale ja ich nie kupuję, po prostu robię domowy płyn. Kleszcze wzbudzają niechęć, strach i obrzydzenie, potrafią też skutecznie zniechęcić do spaceru po lesie. Dlatego bądź szybszy - odstrasz kleszcza, zanim on odstraszy Ciebie :)
Do zrobienia mikstury potrzeba niewiele, robi się go szybko z olejków eterycznych oraz bazy.

Jakie olejki eteryczne odstraszają kleszcze, komary i meszki?

Olejek lawendowy
Olejek cytronela
Olejek miętowy
Olejek z drzewa herbacianego
Olejek z geranium
Olejek goździkowy
Olejek cynamonowy
Olejek cytrynowy
Olejek z kocimiętki

Spray na kleszcze, komary i meszki DIY domowy
Co będzie potrzebne?
-ocet jabłkowy / wódka / spirytus
-olejki eteryczne
-pojemnik z rozpylaczem

Mój przepis na sprej odstraszający kleszcze, komary i meszki (proporcje można zmieniać):
225 ml octu jabłkowego / spirytusu / wódki
30 kropli olejku cytronela
20 kropli olejku miętowego
10 kropli olejku goździkowego
10 kropli olejku cynamonowego
10 kropli olejku lawendowego
10 kropli olejku z drzewa herbacianego
Spray na kleszcze, komary i meszki DIY domowy
Składniki należy wymieszać i przelać do butelek z rozpylaczem. Gotowe :) Proporcje można zmieniać, ja często to robię kiedy mam jakiegoś olejku mniej, a innego więcej. Można również wykorzystać wszystkie olejki odstraszające, które podałam wyżej.
Z uwagi na duże stężenie olejków, najlepiej pryskać się po ubraniu. Zalecam również wziąć sprej do lasu i co jakiś czas znowu się spryskiwać. Dodam jeszcze, że sprej jest dla dorosłych – nie każdy olejek eteryczny nadaje się dla dzieci. W przypadku dzieci najlepiej użyć octu jabłkowego i dosłownie kilku kropli olejku lawendowego.
Spray na kleszcze, komary i meszki DIY domowy
No i można już lecieć do lasu bez obaw i hasać jak sarenka w poszukiwaniu balansu, skarbów czy roślin. Spray jest przeciw kleszczom, komarom i meszkom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz