niedziela, 23 czerwca 2024

Bociek Trzcinek | Dlaczego warto obserwować bociany?

Hej!
W tym roku postanowiłam nieco bardziej przyjrzeć się ptakom. Obserwuję naturę już bardzo długo, ale jednak ptaki prowadzą nieco tajemniczy tryb życia. Po to mają skrzydła, żeby latać, więc latają :D Kiedyś już pokazywałam dużego bociana, którego wyszydełkowałam >>bocian Benek<< i do tej pory go mam. Siedzi sobie na mojej półce z szuflad >>półki z szuflad<< :) A w tym roku zrobiłam >>bransoletki inspirowane ptakami<< i jest też wśród nich bransoletka w kolorach bociana. No cóż, boćki są szalenie inspirujące :)
A dziś pokażę małego bociusia, którego nazwałam Trzcinek. Jest to prototyp, bo chciałam stworzyć właśnie małego i nieskomplikowanego bociana. No i jest. Nóżki może mieć proste, a mogą być i pokręcone. Mały jest, to posadzić go można na biurku, ale też i doczepić breloczek i nosić przy sobie. Cóż więcej tu pisać, oto bociek Trzcinek:

Imię bociana z dzisiejszego wpisu jest inspirowane Bocianami w Trzcińcu >>Bociany w Trzcińcu strona internetowa<< >>Bociany w Trzcińcu kanał YT<< (można śledzić tu i tu). Z wielką ciekawością zaglądam do bocianków. Nie chodzi oczywiście, by całymi dniami ślęczeć przed ekranem, można tę transmisję kawałek cofnąć i na szybko przejrzeć, co tam i jak tam. Ja się sporo nauczyłam o tych wspaniałych ptakach i na pewno jeszcze poszerzę wiedzę. 
Ja o tej transmisji wspominałam we wpisie >>Co zrobić z pustym zeszytem<< i tam zaproponowałam (pomysł nr 54), żeby w pustym zeszycie zapisywać swoje obserwacje, np. o życiu bocianów właśnie. Połączyć więc można obserwacje przyrodnicze, pasję do ptaków i wykorzystać pusty zeszyt ;) 

Dlaczego warto oglądać transmisje pokazujące życie ptaków? Ja posłużę się bocianim przykładem :) Można...
  • Przede wszystkim poznać życie boćków z bliska. Nie trzeba zamieniać się w przyrodnika i siadać gdzieś w krzakach z lornetką, można wygodnie w domu podejrzeć, co tam w gnieździe. Poza tym, nie zawsze gniazda są w pobliżu, żeby się wybrać osobiście.
  • Zobaczyć, jak zachowują się bocianki: i na żywo oglądać miłość, składanie jaj, wysiadywanie, wykluwanie, wyprowadzanie lęgu, reakcje na intruzów, a czasami walki o gniazdo;
  • Przekonać się, jak wygląda natura i zaakceptować ją. Taka transmisja może pomóc właśnie w akceptacji tego, że nie wszystko jest ładne i piękne, a pewne rzeczy po prostu się zdarzają;
  • Na własne oczy zobaczyć, co bociany jedzą i jak urozmaiconą dietę mają;
  • Z przerażeniem stwierdzić, jakie śmieci znoszą do gniazda (lub jaki syf zjadają), a winni jesteśmy my - ludzie;
  • Uwrażliwić się na tematy, na które zazwyczaj nie zwraca się uwagi - ja na przykład zawsze na spacerach zbieram jakieś śmieci, ale jak wkręciłam się w życie boćków, to zwracam na to jeszcze większą uwagę, głównie na sznurki;
  • Poznać różnych ludzi i z nimi porozmawiać;
  • Trochę się pobawić, np. przy wyborze imion;
  • Zainspirować się i tak jak wyżej wspomniałam, tworzyć maskotki, bransoletki i inne dzieła (rysunki, malunki, ozdoby i co tam przyjdzie do głowy). Ja mam sporo pomysłów 
  • Pewnie jeszcze coś dopiszę :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz