niedziela, 24 kwietnia 2016

Brokatowe buty DIY

Hej!
Dawno temu kupiłam sobie buty w Chińczyku. Normalnie nie kupuję obuwia w tego typu sklepach, ale te pantofelki mnie skusiły. Niewiele razy miałam je na sobie, potem o nich zapomniałam i przepadły gdzieś na stancji. Właścicielka mieszkania jednak odnalazła je w czeluściach szafy i je odzyskałam. No i znowu spoczęły zapomniane w worku. Przez przypadek w sobotę ponownie wpadły w moje ręce, a ja od razu miałam pomysł, żeby je przerobić. W mojej głowie natychmiast pojawiło się mnóstwo brokatu, który musiałam wykorzystać.
Dzisiejsza notka powstała z mojej miłości do brokatu. Uwielbiam brokat, cekiny i inne błyszczące duperelki. Z drugiej jednak strony nie mam takich rzeczy zbyt wiele. Może to i dobrze, umiar też jest istotny, zwłaszcza przy brokacie.
Wygrzebałam więc moje fiolki z brokatem (kupione za parę złotych w Chińczyku) i zaczęłam się zastanawiać, czym to przykleić. Przypomniało mi się, że kiedyś przerabiałam różową torebkę z chińskiego tworzywa i idealnie sprawdził się do tego klej do kamyczków sztrasu kupiony kiedyś w Hobby Centrum. Zabrałam się więc do roboty i zmieniłam wygląd butów za niewielkie pieniądze :)

Co będzie potrzebne?
-sypki brokat
-klej transparentny (u mnie Meyco do sztrasu)
-niepotrzebny kubeczek i pędzelek
-taśma malarska
-lakier uniwersalny w sprayu (opcjonalnie)
Zdecydowałam, że ozdobię brokatem tylko czubki, więc pozostałą część zabezpieczyłam taśmą malarską. Do kubeczka wycisnęłam trochę kleju, a następnie wsypałam brokat i wymieszałam oba składniki. Mieszankę zaczęłam nakładać na buty aż do uzyskania zadowalającego efektu i zostawiłam do wyschnięcia. Nie musiałam nakładać 10 warstw, jedna w zupełności wystarczyła :) Dodatkowo, na wszelki wypadek, spryskałam pomalowane czubki lakierem w sprayu, ale nie było to aż tak potrzebne. Brokat idealnie się przykleił i się nie sypie :) Oczywiście możemy pomalować całe buty lub tylko fragmenty - ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia :)
Tak się prezentują moje nowe-stare butki:

Wiem, że nie każdy lubi brokat, ale może komuś mój tutorial się przyda. W prosty i przede wszystkim tani sposób nadamy nowy wygląd starym butom. Zbliża się sezon wesel, komunii, letnich imprez - może akurat ktoś zechce pójść w brokatowych bucikach na jakąś uroczystość :)
Jak Wam się podobają takie butki? :)

9 komentarzy:

  1. Mamy podobny gust ^^.
    Kupiłam identyczne butki tyle że skórzane i ma do teraz !
    Przemiana zarąbista,jak buty dorotki z krainy oz
    Btw co to za klej ? lubię testować nowo poznane marki klei na różnych materiałach dokładnie ich przyczepność :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam z brokatem się nie lubię, ale to mi nie przeszkadza stwierdzić, że buty z takim akcentem wyglądają naprawdę ładnie. :D I przede wszystkim "żywiej" i nie nudno. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł:) Ja przeważnie zdzieram czubki butów, więc tak mogłabym je zamaskować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkiełka, kaboszony zazwyczaj kleje przy nich dają "ciała",po jakimś czasie odklejają się :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezłe ,niezłe i cena nie tak straszna poszukam w sklepach ,a w najgorszym razie zakupię przez net :)
    Dzięki masz noska xD

    OdpowiedzUsuń
  6. :) ja bym dodała jeszcze cienki pasek brokatowy wzdłuż obcasów :)
    metamorfoza na piątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł :)Buty teraz bardzo fajnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po prostu genialne :) Jak pantofle Dorotki z Krajny Oz !
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie,
    Nazywam się Klaudia . Serdecznie zapraszam Cię do dołączenia do nowego serwisu Platforma Kreatywna http://platformakreatywna.com/, gdzie zrzeszamy wszystkie kreatywne strony. Swoim klubowiczom oferujemy zniżki na produkty, informacje o wydarzeniach, spotkania oraz darmowe pliki do pobrania. Serdecznie zapraszam.

    OdpowiedzUsuń