czwartek, 28 marca 2024

Książki z Booksale: Szydełko, rysowanie i Gałczyński | Dlaczego warto czytać książki?

Hej!
Czy wiecie, że co trzy dni w Polsce zamyka się jedna księgarnia, a aż 56% Polaków przez rok nie przeczytało ani jednej książki? Co więcej, 6,2 miliona Polaków nie ma kontaktu z treścią pisaną. Książki to coś wspaniałego, bo przede wszystkim rozwijają - można mieć lepsze słownictwo, poprawić zdolności wzrokowo-przestrzenne i liczenia abstrakcyjnego I nie tylko. Czytający żyją dłużej (eksperyment przeprowadzony na Uniwersytecie Yale). Do tego czytanie spowalnia degradację hipokampu, czyli tej części mózgu, która jest odpowiedzialna za pamięć. W wielu krajach popularna jest biblioterapia, czyli leczenie duszy czytaniem. Bo dzięki czytaniu zmniejsza się stres, zwalnia oddech i tętno. Znaczy się - jest to świetny relaks :) Książki mają też jeszcze taki plus, że gdy czytamy o problemach bohaterów, bardziej współczujemy i sobie, i innym. A do tego odczuwamy coś w rodzaju oczyszczenia jeżeli chodzi o własne problemy i sprawy. Czytanie leczy nie tylko duszę, ale i ciało.
Gdy sięgamy po lekturę, otwierają nam się drzwi do innych światów. Poznać można różne historie, różne perspektywy, różnych bohaterów, różne kultury. Książki uczą, bawią, przedłużają życie, odrywają od własnych problemów. Fajnie jest czytać :) Zwłaszcza, że jest w czym wybierać. W 2021 roku w Polsce wydano 33 957 tytułów. A najlepiej sprzedająca się książka na świecie to Biblia - sprzedano ponad 2,5 miliarda egzemplarzy.
Źródła ciekawostek: 
Angora, nr 17, 2023
Angora, nr 18, 2023
Angora, nr 13, 2024

Ja uwielbiam książki, a w tym roku (jak do tej pory) przeczytałam ich ponad 40. Nie tylko je wielbię, bardzo lubię je jeszcze tanio kupować. Polowanie na książki to jest to :D Czasami marzę o jakiejś pozycji, ale czekam aż potanieje albo będę mogła kupić z drugiej ręki (czasem zdarza mi się kupować coś dopiero po... latach). Albo z radością kupuję dużo taniej w outlecie, tak jak na przykład w Booksale. O tej księgarni pisałam Wam już przy okazji pokazywania kolorowanek >>tutaj<<, a dzisiaj chcę pokazać kolejne książki, które nabyłam. Ja w Booksale kupuję naprawdę dużo książek, ale nie pokazuję tutaj wszystkiego, bo jednak to blog o rękodziele, zrób to sam i takich bardziej kreatywnych sprawach. Dzisiaj pokażę bardziej kreatywne książki :)
Melissa Bradley - Szydełkowe kawaii. 40 supersłodkich maskotek amigurumi, 19,96 zł
Bardzo chciałam ją kupić i fajnie, że zaczekałam, bo trafiła mi się w fajnej cenie. Nie będę się rozpisywać o tej książce, bo zamierzam poświęcić jej osobny wpis. Tak w skrócie: jest to książka o szydełkowaniu słodziutkich maskotek. Słodkie, jak nie wiem co! Bardzo mi się podoba ;)
Robert Lambry - Jak narysować dowolną rzecz? Ponad 200 prostych sposobów rysowania krok po kroku każdej rzeczy, 13,96 zł
Na tę pozycję też polowałam i w tym przypadku trafiłam ją w dobrej cenie. O tej książce również nie będę tu dużo pisać, bo za jakiś czas napiszę oddzielny wpis na blogu. Jest w niej dużo ćwiczeń, także jest co robić :)
Konstanty Ildefons Gałczyński - Notatnik, 13,50 zł
Ta książka nie ma zbyt wiele wspólnego z tematyką bloga, ale chcę o niej wspomnieć przede wszystkim dlatego, że Konstanty Ildefons Gałczyński to mój ulubiony poeta, mój mistrz. Mam sporo wydań jego wierszy oraz książki o nim samym. Ta pozycja to notatnik z Altengrabow, obozu jenieckiego, do którego Gałczyński trafił w 1941 roku. Od kolegi dostał zeszyt, w którym to opisał relację z tego czasu. Dużo tu przemyśleń, osobistych notatek, wspomnień. Z wielką chęcią przeczytam. Poniżej kilka zdjęć książki, bo o niej na blogu nie będę więcej pisać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz