niedziela, 29 marca 2020

Postarzanie papieru DIY

postarzanie papieru w domu diy
Hej!
Tak mnie ostatnio naszło na postarzanie papieru. Zostało mi trochę herbaty po farbowaniu zielskiem, no i pomyślałam, że wykorzystam tę resztkę, bo szkoda wyrzucać :D A swoją drogą to bardzo dawno nie postarzałam papieru, chyba ostatni raz robiłam to w gimnazjum :O

A jak już postarzymy papier, można go wykorzystać do wielu rzeczy. A co zrobić z takim postarzanym papierem?
-zeszyt/notes - tu 42 pomysły na wykorzystanie pustego zeszytu
-użyć do pisania wierszy, piosenek, listów
-wykorzystać do art journala
-malować, rysować, robić z niego kolaże itp, itd
-oprawić w ramkę, niech se wisi
-użyć jako tła do zdjęć
-można też nic z nim nie robić; niech leży i czeka na lepsze czasy.

Co będzie potrzebne?
-herbata czarna / kawa rozpuszczalna
-woda
-papier
postarzanie papieru w domu diy
Pierwszy krok to naszykowanie herbatki lub kawki. Ja zaczęłam swoje malowanie papieru od wyżej wspomnianej herbaty. Wsypałam jej dość dużo do miseczki. Im więcej, tym lepszy efekt uzyskamy. Z drugiej strony efekt można stopniować. Zalałam to wrzątkiem i odstawiłam do ostygnięcia. A potem to już było pacianko po papierze. W przypadku herbaty to ja sobie polewałam te kartki, stąd te wspaniałe zacieki i wzorki. Ale fajnie jest malować po prostu pędzlem.
postarzanie papieru w domu diy
Ja do swoich eksperymentów użyłam bloku rysunkowego, bo wolę cienkie kartki. Jeśli malujecie na cienkim papierze, trzeba to oczywiście robić ostrożnie, by kartka się nie rozerwała. No, chyba, że taki efekt jest pożądany :D
postarzanie papieru w domu diy
Następnie kartki muszą wyschnąć. Potem można je troszkę przeciągnąć żelazkiem.
postarzanie papieru w domu diy
Robimy tych kartek trochę lub jeszcze więcej :D
postarzanie papieru w domu diy
Ja jeszcze pokusiłam się o malowanie kartek kawą. Zainspirowała mnie do tego artystka Marika Szwal. Mam w domu kawę piernikową, której nikt nie chciał pić. Żal wyrzucić, wiadomo. Postanowiłam, że się nie zmarnuje i tak zaparzyłam sobie całą michę kawy rozpuszczalnej, a potem malowałam cały dzień. Tu już postanowiłam użyć pędzla. No i przy okazji udało mi się opracować system farbowania - najpierw malowałam papier na zabezpieczonej powierzchni, wrzucałam to do miski, a potem miskę przenosiłam do łazienki, gdzie powiesiłam sznurek nad wanną. Tam papier sobie ściekał. Wannę jakby co umyłam bez żadnego problemu :)
No i narobiłam trochę tych kartek. Razem z tymi w herbacie, wyszło mi ok. 50.
postarzanie papieru w domu diy
Kartki pomalowane kawą piernikową pachną fenomenalnie :D
postarzanie papieru w domu diy
I taki to oto sposób. Ja już część swoich kartek wykorzystałam, ale pokażę na dniach do czego :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz