niedziela, 19 listopada 2023

Kolczyki bałwanki DIY

Hej!
Nie wiem jak u Was, ale u mnie za oknem zima. Jest trochę śniegu. Kolczyki z dzisiejszego wpisu idealnie wpisują się w taki krajobraz :) A będą to bałwanki. Standardowo, jeśli nie nosicie kolczyków, można sobie zrobić wisiorek, zawieszkę, doczepić do bransoletki albo powiesić na choince ;)

Co będzie potrzebne?
-cztery koraliki w kształcie kulek, dwa większe i dwa mniejsze (mogą być też takie same)
-dwa koraliki na kapelusze; mogą być np. rurki, sześciany (u mnie są dwie pastylki oraz dwie rurki)
-dwa bigle
-dwa kółeczka montażowe
-dwie szpilki jubilerskie
-szczypce proste, okrągłe i tnące
Bierzemy szpilkę. Moja jest z haczykiem, bo z gwoździa zsuwały mi się koraliki. 
Nakładamy koraliki. Najpierw większa kulka, potem mniejsza. Następnie koralik, który ma być kapeluszem bałwanka. U mnie jest to pastylka oraz rurka (czy może walec dziurawy). Jeżeli chodzi o koraliki, to najlepiej je sobie poukładać na próbę i zobaczyć, co nam pasuje. Może komuś będą pasować dwie kulki takiej samej wielkości. Kapelutek to też nieoczywista sprawa, ja robiłam kilka prób i ostatecznie wybrałam koraliki, które są na zdjęciu. Właśnie dobór koralików zabrał mi najwięcej czasu, bo zrobienie kolczyków to chwila moment.
Dodam też, że opcjonalnie można przyozdobić bałwanka. Na przykład można mu zrobić szaliczek i umieścić między dwoma kulkami. Do jego zrobienia można użyć drucika i koralików (np. w kolorach cukrowej laski, czyli białych i czerwonych). Albo można też użyć jakiejś ładnej przekładki. To jest oczywiście kwestia dopasowania. Jak pasuje, to śmiało! :)
Jeśli szpilka jest za długa, należy ją obciąć, zostawiając kawałek, z którego należy uformować pętelkę za pomocą bocianków. Ja ciąć tym razem nie musiałam, od razu zrobiłam pętelkę. 
Do pętelki doczepiłam kółko montażowe:
I przymocowałam bigiel: 
Następnie robimy drugiego bałwanka i mamy komplet kolczyków: 
Gotowe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz